måndag 20 oktober 2008

3 x linnetyg

I helgen var fröken P på besök och hjälpte till med produktionen, så i söndags behövde jag bara packa packeten =) Det lagades massor av god mat och Fröken P bakade supersmarrig bärpaj. Lyxigt att komma hem och kunna lägga upp fötterna och ta ett glas vin och få maten serverad efter jobbet (jobbade ju hela lördagen). =)

Vetekatter i grått och brunt kommer snart att finnas på Emmagjort. Det ser lite makabert ut med de lösa katthuvuden. Snart har de färdiga kroppar och broderade ansikten och magarna fulla med vete =)


När jag syr katter och vetekuddarna blir det mycket småbitar över som egentligen inte räcker till nått. I natt sydde jag ihop en massa av de här bitarna. Tänkte göra ett litet täcke till katterna att ligga på. Jag började även att göra lite frihandsbroderier på de gråa partierna. Täcket är gjort som det blev... eller hur man ska säga. Jag har inte skissat upp det först eller klippt bitarna i förväg. Jag gjorde ränder och rutor som jag sen satteihop till större sjok osv. minsta bitarna var ca 2x2 cm. Jag älskar min overlock symaskin =) tänkte brodera lite till och sen ska jag hitta nått bra tyg att ha på baksidan ev. lägga i lite stoppning så det blir lite fluffigt.

Tidigare på dagen sydde jag ihop ett litet fodral till min mp3-spelare. Jag hade helt enkelt tröttnat på att jag inte hade någonstans att ha mp3-spelaren när jag inte har några fickor. Sydde den i brunt linne med grönblommigt bomullstyg som foder och ett bomullsband att hänga den om halsen i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)