söndag 5 oktober 2008

Piffat med ljung

Igår åkte jag och älskling och köpte ljung. Det som tidigare hade frodats i våra blomlådor på framsidan hade antingen dött eller var väldigt ynkligt.
Nu när hösten är här så det kändes helt rätt att byta ut allt mot ljung. Älskar färgen. det passar så bra mot teglet dessutom. =) Tujan vid ytterdörren fick sig en frissering och grenarna som togs bort satte jag ner mellan ljungen i lådorna och i bak kant på krukorna. Så att det skulle kännas fylligare. Dessutom kommer vi slippa bli blöta varje gång vi går in genom dörren för att tujan hänger fram =)
Även kransen på ytterdörren fick sig ett lyft. Jag tog lite tuja och några kvistar ljung och placerade under katten.

Innan

Förra året hade vi tuja kvistar och röda äpplen på kransen men när äpplena blev äkliga och jag tog bort dem sattes inget nytt dit. Så kransen har sett lite ledsen ut i sommar. Nu är det piffig igen =)

Efter


Lite nytt i lådorna gav hela huset ett lyft, jag är mycket nöjd. =) I blomsteraffären inhandlades även lite lökar. Dels krokusar men också en blå dubbel tulpan som kommer bli så fin =) men jag kommer antagligen att bli förvånad i vår eftersom jag redan har svårt att kommaihåg vad jag har grävt ner var =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)