onsdag 22 oktober 2008

Nu plockar jag dom

Så här såg vårt äppelträd ut i maj. Då kunde man ju mistänka att det skull bli en hel del frukt men man vet ju aldrig... Det beror ju på bina om det blir utdelning eller inte =)
Så här såg äppelträdet ut idag. Att ett så litet träd kan ge så många äpplen är lite magiskt tycker jag. =)
Jag har ju spanat på äpplena, varit ute och luktat på dem, känt om de lossnar lätt osv. Jag har inte någon erfarenhet av vinteräpplen och vissa människor får det ju att låta som en vetenskap. Men, men, jag har förhoppningsvis varit tillräckligt försiktig med de röda skönheterna för att kunna äta egna äpplen hela vintern. Den som lever får se =)
De finaste och största packade jag styckvis med papper om. De som var lite mindre fick ligga "löst" med papper mellan lagren. (orkade inte packa alla styckvis helt enkelt).
När jag hade plockat alla tokfina och fina ringde jag till min gudsons mamma och frågade om hennes hästar kunde vara intresserade av lite äpplen. Så de minsta eller lite skadade får bli tottogodis. Jag lät även några få äpplen som jag knappt nåde sitta kvar till hungriga fåglar. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)