måndag 3 november 2008

Brandalarm och cykelgubbar

Idag har varit en lite bakvänd dag. Jag somnade lagom till att älskling skulle till jobbet. Gick upp vid lunch och började greja med dagens projekt(som kommer bli en tvådagars). Jag skall måla om lite på fortet,bla. på ett ställe där det är helt svart idag. Det har med cyklar att göra så jag fixade gubbar som cyklar och lite berg och sen fick "Roland" skära ut självhäftande plast. Jag åkte ner på stan och köpte VSK grön (för er som inte bor i västerås är det vanlig gräsgrön). Det tog en bra stund att maska och fixa på väggen.

Föst satte jag upp en tejp för att få lite koll på hur jag ville att berget skulle vara och hur mycket det skulle luta.






Sen rensade jag bort det som inte hörde till berget eller gubbarna från plastfilmen. Klistrade upp dem på väggen och fixade så att berget med ojämnheterna följde tejpen någorlunda.



Jag satte dit plast och papp för att maska av nertill så att jag inte skulle få färg under berget eftersom berget och gubbarna kommer att fortsätta vara svarta.




När jag hade målat ca 30 sek gick BRANDALARMET. Jag blev helt skakis. Lät ju jättehögt och gjorde det svårt att tänka. Blev förvirrad eftersom jag inte var säker på om det var falskt alarm eller faktiskt brann. I efterhand kan jag berätta att det var jag som utlöste larmet med min airbrush... det blev så mycket partiklar i luften att brandvarnaren tyckte att det var gas. Så stog jag ju precis under en censor också... Hade ju inte en tanke på att den skulle reagera så starkt på min konst.

Efter att min chef, brandkåren och fastighetskillen hade varit och kollat att det inte brann utan att det bara var en blondin som målade med luft. Kunde jag fortsätta. Nu med en påse över censorn så den inte skulle få för sig att gå igång igen... Men lite spak var jag allt... Därför blev det ett tvådagars projekt av mina cykelgubbar.

Imorgon kommer grönfärg och avmaskning. Hoppas att det blir lika tufft som det är i mitt huvud när jag har fnulat på det. Nu måste jag natta mig efter denna inte helt vanliga dagen =)

2 kommentarer:

  1. Hehehe... typiskt en sån sak jag också skulle kunna göra.. ;o)
    Nåväl..
    Väntar med spänning på slutresultatet med cykelkillarna!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hehe fy vad läskigt! Jag skulle blivit stel av skräck om det hände mig :)

    SvaraRadera

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)