tisdag 4 november 2008

Cykelgubbar del 2 (andra dagen)

Här kommer den raflande fortsättningen på två cykelgubbar. Igår lyckades jag ju sätta igång brandlarmet. Iag har det varit betydligt mycket lugnare. Tur det skulle nog inte orka mer spänning av det slaget samma vecka. Igår målade jag vita "dimmor" kring gummarna och berget. Idag var det dax för lite färg. Startade med en gul. Den la jag i alla kanter både på berget och på cyklisterna.
Sen började jag med den ljusare av de två gröna färgerna som jag inhandlade igår. Den la jag utanför den gula. Fyllde även på så att "dimmorna" blev gröna i höjd med cykelgubbarna.




Efter det var det använde jag en mörkare grön överst i det vita. Om jag inte tvivlade på min egen förmåga så gjorde jag det då, kan jag säga. Fy... var berädd på att jag skulle få måla väggen svart igen. prestationsångesten var på topp. Gick och tog en kaffe för att samla mig inför slut finnishen och avmaskningen.

Efter kaffet var modet bättre och jag avslutade det gröna och la även lite svart i överkanten. Så att det vita inte syntes lika mycket och den gröna fick mer djup upptill.

Det man inte ser på bilderna är att jag har en liten del längst ner som är röd istället för grön som sen går över till grönt. Det röda representerar lampan som lyser om man inte klara uppgiften. Alltså cyklar två personer i det gröna länge kommer de inte att få rött. Kan inte skriva tydligare än så. man måste ju klura ut detaljerna i cellen själv som besökare. =)
Här har den nedre delen av maskningen tagits bort. Det vita är tejpen som jag satte dit allra först igår för att se lutningen på berget.
TAAADAAAA! klar=) Det blev lite härligt magist trotts att jag var så orolig mitt på dagen idag. Ibland är det svårt att tänka sig hur det kommer bli när man har maskat som jag gjorde här och sen målar hej vilt över allt =)

Här ser man lite av det röda som kommer nästan som eld uppför berget. Passande med tanke på gårdagen =) Nu ska jag bara försöka på ut den gröna färgen ur näsan =)

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är, Emma! Det blev hur bra som helst! :) Ska kolla på fredag när jag ska göra en liten fallstudie till exjobbet.

    SvaraRadera
  2. Åh, snyggt det blev med cykelgubbarna :-D

    SvaraRadera

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)