tisdag 25 november 2008

Främlingar i trädgården

En ny nattbild. Allt ser fluffigt och mjukt ut draperat i snö. Helt orört och rofyllt Jag älskar natten just för att det kan vara så lugnt. Alla andra sover och ingen förväntar sig att nått skall bli gjort efter kl 23 på kvällen. Ingen ringer och det ända som hörs i huset är en och annan snarkning och tassandet av små katt fötter. =)

Vi har ju fyllt på fågelbordet inför vinter och idag var det fest både på och under bordet. Alla småfåglar var där. Räkan och Fitzroy hängde i köksfönstret för att inte missa nått =)


Men vad är nu detta....
Räkan vet inte riktigt vad han ska tro.... En super konstig fågel sitter och pickar under fågelbordet...
-Fitzroy! kom fort...! det är en hiskilig jätte pippijågel utanför!

-Aha.. det där är är en ... hmm... jag har sett sådana förr.... de flyger dåligt... studsar lixom fram. Tror det är en har-mes... eller var det dom-hare...

Det är med dubbla känslor jag blir stående med katterna och titta på haren. Nu är den söt och ett annorlunda inslag i trädgården. Jag tycker synd om den när den gräver efter mat runt fågelbordet. Men i vår kommer vi vara fiender. Då kommer haren komma tillbaka och äta mina tulpaner och penséer. Vilket dilemma Men nu tycker jag ändå att det är rätt mysigt och lite häftigt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)