fredag 21 november 2008

Nyhetsbrev med illustation & överaskning i brevlådan

Jag har ju pratat om att jag måste komma i julstämning för att kunna rita lite julbilder till bla. ett nyhetsbrev. Nu är nyhetsbrevet klart =) Klicka HÄR så kommer du till nyhetsbrevet. Ni som har handlat i webbshoppen under året har fått brevet i eran mailbox idag.

Jag som inte har jobbat speciellt mycket med bilder och illustrationer i datorn känner mig mäkta stolt över att jag har lyckats få ihop alla julklappar, granen, tomten och ängeln med alla stjärnor i en och samma bild. Varje del är ritad var för sig på det "gamla hederliga" sättet med papper och tuchpenna. Sen har älskling scannat in dem och vektoriserat(det går mycket snabbare när han gör det). Jag vet inte riktigt hur man ska förklara det med det gör att bilderna går att dra upp och ner i storlek utan att de ser ut som mosaik. Allså är linjer istället för pixlar eller nått....

Jag råkar också veta att jag har fått paket med posten idag från min faster Ulla. Men eftersom jag är på jobbet till sent ikväll vet jag inte vad det är än. Spännande =) Jätteroligt att få nått i brevlådan som inte är reklam eller räkningar. Tack =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)