torsdag 1 september 2011

En bra dag och eget tryck på mugg

Idag har varit en bra dag. Började väll sådär med att maken lämnade mig på vårdcentralen för att jag skulle lämna månadens dos av blod. Nu när jag är gravid kollar de ju mina sköldkörtelvärden mycket oftare än normalt. Så det är ett väldans spring ;) När man blivit stucken i armen måste man ju unna sig nått. Så det fick bli frukost på stan. När jag nu ändå var nere i "city" kunde jag ju lika bra gå och köpa en ny, efterlängtad bh också. För jag kan berätta att brösten visst växer massor efter vecka 10, även om det står nått annat i den stora tjocka gravidboken.

Dessutom var vi värda sushi till lunch. Det är bland det bästa jag vet =) Så nu är veckans fisk och skaldjur fixat (åt räkor härom kvällen). Det är ju inte alltid så lätt att hitta på goda och varierade sätt att få i sig fisk och skaldjur 2-3 gånger i veckan.

Tänkte jag skulle visa min nya rosa mugg med mitt eget tryck på. Jag tog samma teckning av engelsk konfekt som jag använde till skålen i det här inlägget. Den här gången festade jag till det med en text och en dubbelram runt om. Nu dricker jag ju inte kaffe längre (förutom pyttelite när jag blir bjuden på fika). Konstigt att nått som man inte kunde leva utan innan kan vara så obetydligt nu.. men jag blir nog en kaffetant igen när smaklökarna har rättat till sig efter graviditeten =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)