måndag 23 februari 2009

Fjärills jeans

Mina jeans har en tendens att gå sönder på insidan av låren. Trist tycker jag. Det är ju dessutom när jeansen blivit som skönast, de börjar falla sönder i bitar. Men va' sjutton... När de ändå har gått sönder kan man ju testa att piffa upp dem utan att man behöver ha ångest om det blir fult. Jag hade ju inte kunnat gå ut i dem i vilket fall. Jag plockade fram fjärilar som vi normalt har på Emmagjorts vetekuddar och tadaa... Satte dit några extra fjärilar så att det inte skulle se då konstigt ut med en fjäril på insidan av låret =)




Där hålet var värmde jag fast flock (det material som fjärilarna är gjorda av) även på insidan så att det skulle hålla ihop. Tror att det finns liknande strycka-på-över-hålet-lappar för ändamålet att köpa i tygaffären. Tycker aldrig att jag får till det riktigt tidigare när jag har försökt sy fast lappar. Sååå nu får vi se hur detta fungerar ... förhoppningsvis får jag några mil till i mina slitna jeans =)

Hoppas detta blir en tok bra vecka för alla =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)