onsdag 18 februari 2009

Livsfarligt spännande elskåp

Här skulle jag nu kunna komma med alla mina roligaste ordvitsar om elektricitet, har ju några på lut sedan tiden som elavtals-säljare, men jag besparar er detta. =)


I måndags började jag måla "runt hörnet". Rosorna var ju gränsen mellan djungel och stads / industri temat. Nu är vi alltså inne på det nya temat. Jag kan inte bestämma mig om jag ska dekorera elskåpet också men till en början blev det slingrande sladdar som "sticker ut" ur skåpet och el-blixtar.



Skylten över skåpet hittade en av mina jobbarkompisar på "vinden" Huset är ju en gammal industribyggnad. Vi tyckte den var kul och den sattes upp över elskåpet. Var annars =)

Jag började med att blanda svart akrylfärg med vatten till en "sörja". Med en svamp och en vettex-trasa smetade jag sen ut färgen över väggen. För att få det att se autentiskt skitigt ut. En bit av den här väggen är betong och väldigt skrovlig. Det gör det enklare att få det att se skitigt ut men svårare att måla med pensel.Sladdarna är målade med pensel i akrylfärg. För att få "liv" i sladdarna och göra magiska el-blixtar plockade jag fram airbrushen. Blixtarna har jag först airbrushat vita och sen har jag använt en blå färg i mitten av varje blixtgren. El är ju blå... ? Efter gick jag över med vitt igen gör att jämna till och för att göra "glöd" på vissa ställen där blixt-grenarna gick ihop. Med vit färg i airbruchen jobbade jag upp rundheten i sladden och fortsatte med ännumera blixtar. Efter lite rengöring av airbrush och fingrar, hällde jag tillsist några droppar svart färg i airbrushen.
Med den svarta färgen smutsade jag väggen lite mer och gjorde skuggor "bakom" sladdarna så att de skulle "poppa" ut från väggen. Tyvärr missade jag att fota när jag hade släkt "målar ljuset" och fått upp den blå lampan som är riktad mot elsåpet. Men det kommer... =) känner mig nöjd kommer kanske pilla lite med skuggorna under skåpet om vi bestämmer oss för att måla på skåpet också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)