torsdag 5 februari 2009

Höga ambitioner...

Jag hade höga ambitioner på vad jag skulle kunna åstadkomma med min blogg igår. Tyvärr är jag och photoshop inte bästisar. Ärligt talat så tror jag att photoshop hatar mig... =(

Sen är det det där med pixlar, mm, inch, och allt vad de olika måttenheterna heter... coreldraw och photoshop verkar köra olika linjaler i min dator.... jag har inte gett upp men... det kommer att ta lite mer tid innan det blir som jag vill =)

Det jag gjorde igår var att byta min header till en ny också den med egna illustrationer (snodda från nyhetsbreven) och med ett lite rockigare typsnitt på bloggat. Illustrationerna är gjorda med svart penna på vitt papper från början. Scannade och vektoriserade. Färglagt dem har jag gjort i coreldraw och det är där jag har lagt ihop alla delarna också. Tyvärr kan det bli tokigt med färgerna i corel ibland och jag borde nog pilla lite mer med headern i photoshop också för att få toningarna extra fina... men photoshop hotar ju med att göra slut med mig så... jag kanske får be min man om hjälp, han och photoshop är super taita =)
Jag bytte mall till "minima" eftersom den är renare och inte har så mycket "egna" grejor som "ms. moto" som jag hade innan. "minima" har dock en ruta upptill som inte är så fin eftersom den inte fösvinner även om man lägger in en egen header. Så, eftersom jag ibland är lite vild, gav jag mig på html koden och hittade "#headaer-wrapper" och under den fanns"#header border 1px" det fanns två border som jag båda ändrade till noll (man vet ju aldrig om man behöver dem igen, så jag lämnade kvar koden) Simsalllabim var rutorna borta =)

Sen har jag grejat lite på måfå för att färgerna på texter och rubriker inte ska se helt galna ut och även lagt en ny färgbakgrunden sålänge. Jag vill ju göra min egen bakgrund jue...

, nu måste jag sätta mig och sy. Det sinar i lagret både på kyddfodral i sammet och på gråa fodral till vetekuddarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)