tisdag 24 februari 2009

Tyger till lektion 1

På torsdag ska jag leka sy slöjd med med fru Silverdrake. Jag skall vara fröken =) Idag var jag nere på stan och shoppade lite tyg till lektion ett -bäbisbyxa. Tyvärr hittade jag inte riktigt det jag var ute efter. Jag hade hoppats att jag skulle hitta joggingtrikå med nått kul barnvänligt mönster men inget sådant fanns att finna. Så plan B blev ett vit velourtyg med blå ränder och ett med gröna ränder. Till det blårandiga fanns en blå mudd som passar perfekt och till det grönrandiga köpte jag vit mudd. Självklart kan man använda vit till båda men jag tyckte det var lite kul nu när jag nu hittade blå mudd.

Dessutom köpte jag en meter läskigt spöktyg i flanell. Hur fint blir inte det till en liten minipyjamas?
Anledningen till att jag var nere på stan var egentligen att jag skulle fika/luncha med Sandra. Tycker nästan lite synd om henne... Först kollade vi på tyger, sen luchade vi, ett snabbt varv på bokrean blev det också innan den stora sko/stövel jakten. Vi fick inte napp... inga skor/stövlar ville följa med mig hem =( men av bara farten hittade jag jeans på gina trecot, lycka =) Tack, snälla Sandra, för att du står ut med mig när jag nojar och springer in i var enda butik jag ser =)
Vi fick besök här hemma på eftermiddagen idag också. Så jag var ju "tvungen" att baka en kaka, och sen äta av den, stackars mig ;)

2 kommentarer:

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)