söndag 1 mars 2009

Airbrush målad pantlåda

Det var ett tag sedan jag gjorde detta men tänkte ändå att det kunde vara kul att ha med den på bloggen. Pantlådan på jobbet. Vi har ju en liten kafédel och där stog det tidigare en blå plastlåda med ett papper på som berättade att panten skulle ner i den. Jag lobbade för en ordentlig pantlåda. Efter en tid dök denna skönhet upp. Jag skulle måla den när jag fick tid...

Ett bra tag såg den ut som ovan. Iväntan på inspiration....
När jag väl kom till kritan började jag med att måla ett "papper" i äggskalsfärgad väggfärg. Jag airbrushade brunt i kanterna så att det skulle se gamalt ut. Lite vilda western =) bokstäverna airbrushade jag med hjälp av schabloner.
Jag använde airbrush till att "smutsa" ner både pappret ochdet grå på lådan. Ovan ser man framsidan.
På sidan gjorde jag ett "Wanted-papper". Schablonerna till Flaskan och burken skar jag ut på frihand i självhäftande plastfilm. Sen använde jag de bortskurna delarna för att täcka över här och var när jag jobbade med de olika färgerna. På så sätt kunde jag få fram skarpa linjer på vissa ställen och diffusa skuggor och dagrar på andra.
På överdelen målade jag först cirklar med väggfärg som jag sen "smutsade" med airbrush. Om ni undrar, så var min tanke att det skulle vara en måltavla =)

Såhär blev de när den hade fått lite lack på sig och ställts tillbaka på sin plats =) Fin tycker jag allt att den blev och den fyller sin funktion och det är ju huvudsaken =)

Önskar er alla en mysig söndagskväll =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)