onsdag 18 mars 2009

Akvarell

Igår plockade jag fram färglådan med akvarellfärger. Skulle måla så att det såg ut som ett gamalt papper, typ som gamla sjörövarkartor. Ska nämligen göra lite fina skyltar till Fortet. Kommer bilder på det senare när allt är klart.

Men eftersom akvarellfärgerna var framme kunde jag ju inte låta bli att måla lite för skojsskull också.
Akvarell-lådan har hängt med länge. målade bara akvarell för några år sedan. Det är ju praktiskt eftersom det inte blir en massa kladd som det lätt blir när man har färgtuber och halvskitiga penslar överallt. Med akvarell behöver man bara ett glas vatten och nått att blanda färgerna på, så man slipper alltför skitiga färger i lådan.
Så här blev målningen. Min tanke var att bilden skulle vara ett exempel på hur det skulle kunna se ut på mitt skrivbord om jag inte var så ordningssam som jag är =)
Färgtub med lilafärg, eftersom lila är den finaste färgen. Penslar och pennor, tråd och nål, knapp och tyg, en påbörjad stickning, garn och virknål. Det svarta... är en Fitzroy-svans och tassavtrycket är från en nyfiken Räka, skulle man kunna tro... Tur att det inte ser ut så här på mitt skrivbord i verkligheten =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)