fredag 27 mars 2009

Engelsk konfekt

Igår kväll kliade det i virkfingrarna igen. Så uppkrupen i soffan virkade jag godisar. Närmare bestämt Engelsk konfekt =)

Dom är ca 2 cm så det var lite pilligt. Till fyrkanten virkade jag 9 luftmaskor och började sen virka i andra maskan från nålen (tror jag det blir) med fasta maskor men med en luftmaska i varje kant tills att det har blivit en ruta. 5 st rutor ,2 vita 2 svarta och 1 rosa, sydde jag sedan ihop. Garnet är virkgarn, bland annat Jasmine 8/4 från Kinna textil, i 100%bomull.
Mums, eller näe, men söta ändå =)

1 kommentar:

  1. Nääää.. dom är såå fina.
    Jag är sååå avis ska du veta...
    Vill också ha massa virkkonfekter och tårtbitar jue.. hihi

    SvaraRadera

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)