söndag 8 mars 2009

Mest jobbat...

Det har varit lite "tyst" här de senaste dagarna. Det beror på att jag "bara" har jobbat och jobbat =)
I fredags satt jag och funderade på det här med dragkedjor. Det borde ju gå att sy fast det med den kära overlocken... vi kan väl säga att det inte är optimalt, men att det går. Hade jag haft en annan pressarfot hade det troligen gått ypperligt. Experimentet resulterade i en liten förvarings-grej med blixtlås som jag inte visste vad jag skulle ha till.
Men efter lite funderande kom jag fram till att den skulle fungera som en förvaring/resepåse för handarbeten. Ovan ser vi den fylld med olika virkgarner i bomull som fått följa med till jobbet.

Tempot när man sitter i receptionen/kassan på mitt jobb (där jag har målat en massa)är väldigt ojämnt Varje hel timme brukar det vara full fart, när alla ska in och ut, men vid kvart över så är man oftast ensam ute i cafét Då har man inte mycket annat att göra än att vänta på att nästa heltimme ska komma. Man , rättare sagt jag, kan bli väldigt rastlös av detta på och av i tempo och efter någon timme av planlöst surfande kan man bli lätt disträ...
Så i helgen har jag haft virkpåsen med mig och börjat så smått på en ny virkgrej. Virkar hejvilt utan mönster så vi får se vad det blir. Mer kommer jag inte avslöja just nu... följ den spännande fortsättningen =)

Jösses om någon timme är det måndag igen, veckorna bara flyger fram... Nu är det ljust när man vaknar på morgonen, även när man vaknar tidigt =) snart är det sommar! eller hur..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)