torsdag 21 maj 2009

Bloggen har fyllt 1 år

Kan ni tänka er att Emmabloggat har fyllt ett år. Det känns helt galet. Enligt mig själv blir det bara bättre och bättre, så jag kommer nog hålla på minst ett år till =) Hoppas ni också gillar min blogg. När man tittar tillbaka på året så ser man verkigen vilken "periodare" jag är. Jag liksom snöar in på saker och får tunnelseende under en period. Ibland är det bara bilder och berättelser om katterna och ibland bara målar jag och förra sommaren var det mycket trädgård. Mycket kan jag känna är rätt ointressant för andra men kul för mig att se tillbaka på.


Men jag har försökt att mer och mer dela med mig av mina kunskaper. För jag har kommit på att jag kan rätt mycket om rätt mycket olika saker =) Ofta när jag själv letar efter information om, olika tekniker eller märken på färg, eller vad det nu kan vara jag försöker mig på utan att ha "gått alla kurserna". Så är det inte så lätt som man tror. Många visar bilder på sina pyssel och knåp men få visar och berättar hur man gör eller varför man gör som man gör... (blev det snurrigt nu?) Jag vill helt enkelt bli bättre på att berätta hur jag gör olika saker så andra, som kanske blivit inspirerade, inte behöver googla ihjälsig =)




Jag och katterna firar bloggen 1år med bamsejordgubbstårta =) Älskling är och hämtar tårtspaden så det är därför han inte är med på bilden =)


(Kalasillustration på akvarellpapper med svart "spritpenna" och akvarell)


Det skulle vara jätte roligt att få veta vad ni som läser min blogg tycker att jag ska skriva/visa mer om/av. Dagen till ära har bloggen skaffat sig en egen mail också, så vill du inte kommentera här går det bra att maila =)

trevlig helg =)

3 kommentarer:

  1. Hipp hipp hurrrraaaaa! Tycker att du bloggar jättebra Emma och det e så roligt med dina små teckningar, bilder och förklaringar. Vi måste höras av snart när alla galenskaper här har lugnat sig lite så vi hinner att tjöta en stund.

    Stora kramizar, saknar dig
    Emma

    SvaraRadera
  2. GRATTIS VÄNNEN! :oD
    Du vet att jag läser, varje dag, så fort du skrivit något.
    Det kommer jag fortsätta med.
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Hej. Hittade din blogg för ett tag sen och tycker om vad jag ser. Du verkar otroligt kreativ och duktig och jag blir glad när du berättar om hur du gjort...Själv är jag inte varken särskilt pysslig eller kreativ men skulle vilja. Lycka till i fortsättningen. Kram från Susanne

    SvaraRadera

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)