onsdag 6 maj 2009

Lite kontors piff

Det fungerar uppenbarligen inte att ha marianne i skålen för "nödproviant". Jag testade skålen i ateljén igår, och ja, vad ska jag säga, får helt enkelt hitta nått annat godis nu när den skall flytta från ateljén till kontoret. För det är väll inte okej att äta en påse marianne om dagen eller ?Jag var ju hos optikern idag också. Synen hade inte förändrats och det var ju skönt. Jag är närsynt så det räcker =) Det visade sig att de bågar jag hade lånat hem inte var mina nya bågar. Efter att ha sovit på saken kände jag mig väldigt velig. När jag velar är det oftast inte rätt. För när det är rätt bestämmer jag mig oftast på sekunden. Nästan oavsett vad det handlar om. Känns det rätt, måste det vara det, men om det känns sådär, så finns det antagligen ett bättre alternativ =) Så det blev två helt andra bågar ett par svarta och ett par i silver mycket nöjd =)

Harhunden och minivaserna
Tog mig en sväng på stan också. Fick med mig sushi (jag skulle kunna leva på det)och nybakade munkar från munk & muffin (kan idag inte fatta att jag inte gillade munkar när jag var liten) dessutom ropade en liten gul hund? hare? att han ville bo på mitt kontor. Så den lilla gulingen och tre roliga små vaser packade jag också ner i min påse. När jag hade lyxat till det med en lila penna och ett nytt sudd begav jag mig tillbaka mot kontoret. På vägen läste jag "köp 3 betala för 2 tygblommor". Vipps hade jag något att fylla mina minivaser med.
Jag höll ju på att glömma.. jag tog ett varv i VILA butiken och gissa vad jag hitta... Ett värsting fynd. En svart jacka som hade kostat 600kr men nu bara kostade 149 jag var tvungen att fråga om jag hade förstått rätt innan jag hivade upp visakortet. Lycka! jag som har irriterat mig på att jag inte har en lagom jacka när det är vår kyligt men ändå varmt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)