fredag 1 maj 2009

Rödrandig katt, Räkan?

Lite ritat och målat blev det av innan det nu är dax för sängen och förhoppningsvis vackra drömmar. Hittade ett akvarellblock jag inte verkat gilla eftersom det inte låg med favoblocken. Var ju tvungen att testa och se vad det var för "fel" på det. Papprena är inte alls lika grova i grengen (jag har för mig att det heter så)som i mina favoblock. Alltså mycket slätare. Kändes som om det var "känsligare för vattnet och blev snabbt "trasigt"/ruggat. Sådär får jag väll säga... men som "akvarell-klotter-block" fungerar det ju =)

Det blev en Räkan-karikatyr. Konturerna är målade med vattenfast tuschpenna (artline700) och resten är akvarell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)