torsdag 14 maj 2009

Min "målade" mugg med egen bild på

Emmagjort.se kan man ju beställa massor med olika produkter med sin egen bild på. De flesta av våra kunder väljer foton med nära och kära på när de köper pressenter. Det är fantastiskt kul att se alla bilder, collage och ibland riktigt kluriga texter som våra kunder har knåpat ihop =)



Mugg till mina pennor på kontoret
När det kommer till muggarna brukar det vara Älskling som gör dem. Men i veckan har jag gått på "kurs" hos honom och fått lära mig hur man gör. Jag har tyckt att det verkar så läskigt för det är så varmt och om man gör lite fel så spricker dom. Men nu har jag lärt mig så i fortsättningen kan jag också trycka muggar =)

Muggen med eget tryck och bilden i akvarell och tusch
Jag ansåg att jag behövde träna lite på muggtryck innan jag började med "riktiga" muggar. Eftersom jag har "laddat" inför "kursen" i muggtryck i några dagar så hade jag förberett en bild att öva med.
Jag hade målat en bild, med tusch och akvarell, som föreställer två korslagda pennor med texten pennor över. Jag försökte att rita och måla bokstäverna olika och i olika färg så den skulle kännas lite "busig". Jag vill ha saker man blir glad av på kontoret. Bakgrunden ville jag skulle se ut som ett lite gamalt, trasigt, lila papper som man har satt runt om muggen. Bilden åkte in i channern och jag pillade lite med färgerna i photoshop. Sen valde jag panorama för trycket, då går bilden så gott som från örats ena sida till örats andra sida.
"Övningen" gick över förväntan och jag har redan hunnit trycka en hel hög "riktiga" muggar =)
Pennorna hälsar att de trivs jätte bra i sin nya färgglada mugg =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)