torsdag 7 maj 2009

Bortglömda pennor

Satt härrom kvällen och ritade lite. Hade bara tänkt att klottra lite men rätt som det var satt jag koncentrerad och pillade med en blyerts teckningen. Blev sugen på att färglägga den men eftersom den var ritad på "kopieringspapper" var tyvärr, akvarell uteslutet. Vattnet skulle göra pappret alldeles knöligt. Det var då jag kom att tänka på akvarellpennorna. Pennor som är som blyerts i olika färger men som man kan blöta när man har målat och då blir de som akvarellfärg. Det verkar som om den gula pennan har rymt men de andra färgerna hade jag prydligt lagt i en låda och glömtbort =) har inte använt dem på flera år eftersom jag föredrar "vanliga" akvarell färger (kakor). Här använde jag pennorna torra så att pappret skulle hålla sig plant. Blandade flera olika färger för att ge tulpanen mer liv. Men alltså inte gul eftersom jag inte kan hitta den pennan =)

Tulpan i blyerts och akvarellpenna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)