tisdag 5 maj 2009

Nya glasögon och rosa godisskål

Idag var jag hembjuden till Sandra. Hon hade bakat en super smarrig hallonpaj. Dessutom fick jag med henne som smakråd. Det har nämligen blivit dax för nya glajer. Mina (praktiskttaget nya) glasögon inhandlades innan jag hade träffat Älskling... de är alltså ca 3 år gamla eller kanske lite mer till och med. Jösses va tiden går fort. Ingen lyx med nya glasögon alltså. Dessutom får man 2 till priset av ett par där jag köper glasögon och det gör det ju inte lättare. Förra gången köpte jag slipade solglasögon som andra par och de fungerar fortfarande bra. Har knappt haft någon förändring på synen de senaste åren. Peppar peppar.... synundersökning gör jag först imorgon.
Tre par har jag lånat hem för att känna på. Det är inte helt lätt. Blev väldigt förtjust i en tunn metallbåge med hjärtan och en annan med blad men eftersom jag är så närsynt skulle glaset bli toktjockt och fult eller tokdyrt =( De ovanför sitter bra men är väldigt kantiga på...

De här brillorna är egentligen mörkt lila, men det syns inte på bilden, insidan är rosa =) Dessutom är de de billigaste. I formen är de nästan identiska med de jag har idag. Väldans sköna =)
Bling bling glajer =) Gilla de här skarpt. Känns lite lyxigt med stenarna på sidorna. Tror att de kommer passa bra på vinterhalvåret när jag har mycket polotröjor och inte så mycket smycken =)
Nu kanske ni undrar varför jag inte visar bågarna på så man verkligen kan se och jämföra. Vet ni hur svår det är att fota sig själv? Man blir galet oskarp, halv och minerna man får när man försöker se "naturligt glad" ut ska vi inte prata om =) Så ni får föreställa er ändå.
Tog ett varv på Lagerhaus också. Hittade den här fina rosa godisskålen. Tänkte fylla den med karameller och ha som nödproviant på skrivbordet i lokalen. Tyvärr är jag en riktig godis monster så det måste bli något "äckligare" än Marianne för annars kommer den alltid vara tom... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)