torsdag 28 maj 2009

Ritat lite igen

Den uppmärksamme märker att det varit mycke photoshop på sistone. Jag är ju envis som en åsna och jag vill kunna... så, här är dagens övningar. Inget speciellt egentligen men ändå kul att se hur olika det kan bli bara av att man väljer lite olika färgsättningar.

Lila är fint =)
Precis som tidigare har bilden åkt i scannern och sen har jag öppnat den i photoshop. Där har jag ändrat på nivåerna och suddat bort "smuts". I ett annat lager har jag sen målat med penseln och grejat med efter belysning och skrivit texten.


Lite mörkare men kanske mer jag... eller

Och ja det är typ ett självporträtt... men vad har jag egentligen för färg på håret... eftersom jag nästan alltid varit blond (exprementerade med rött (läs orange) och svart (läs blå/grönt) när jag gick på gymnasiet) så har ju gult varit det självklara färgvalet när man målat min hårfärg. Men nu har mitt hår blivit brunare men inte brunt bara brunare... skumt och svår målat.


För några veckor sedan slängde jag ur mig "jag får väll skylla på att jag är blond" till en kille som sa nått som jag först inte förstog när jag jobbade på fortet. "men du e ju inte blond...?" svarade han. Va??? är jag inte tänkte jag. Det får bli mycket sol för håret i sommar så jag inte behöver fundera, och kan måla mitt hår gult, när jag gör självporträtt. Så det så =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)