fredag 18 november 2011

Mönster till virkad engelsk konfekt

Jag fortsätter med godistemat =) Jag har uppmärksammat att många av mina besökare här på bloggen är på jakt efter olika mönster och beskrivningar på hur man bland annat syr eller virkar olika saker.

Själv följer jag sällan mönster utan brukar hitta på själv. Det gör att det kan vara riktigt svårt att göra om en sak någon månad senare.. eftersom man inte riktigt kommer ihåg hur man gjorde den första ;)

Jag har en tid nu fnulat på om jag inte skulle göra lite egna mönster och beskrivningar, så jag kommer ihåg hur jag gjort. Men framför allt så att ni ska kunna få hjälp med hur man gör de olika sakerna som jag visar här på bloggen. Jag vill ju att ni ska bli inspirerade att skapa själva  =)

Så nu har jag gjort en ny "sida" här i överkant som heter "Emmas mönster". Där kommer jag fylla på med mina egna mönster allt eftersom. Mönstren kommer att finnas som PDF:er så ni kan skriva ut dem utan att det förvanskas i storlek osv. Det är inte så viktigt på en beskrivning men ibland kommer det att finnas med mönster att rita av och då är det skönt att inte behöva räkna rutor och trixa =)


En favorit verkar vara den virkade engelska konfekten.Så jag tänkte att vi börjar väll med den =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)