onsdag 9 november 2011

Tecknad färgtub och en innehållsrik vecka

Hua, vilken vecka det här är. Jag skulle behöva låna lite extra timmar känns det som. Dels är det ju farsdag på söndag. Så vi har haft extra mycket att göra på Emmagjort nu i början på veckan. Vilket inte skulle vara några problem alls om det inte vara för alla andra saker som "dyker upp". Såna här veckor blir man ju förvånad över saker man har haft i almanackan länge ;)

Måndagen försvann när jag skulle "prya" hos Ida och lära mig hitta på Svalander Audios lager. Så jag ska kunna hoppa in där när hon går på mammaledighet om 1,5 veckor. Måndagskvällen tillbringades på kontoret med vänner och skivspelarpyssel.

Tisdagen blev lite kaotisk när Tina som skulle hjälpa oss under julrusch kom förbi med fika och berättade att hon fått ett drömjobb... i Mora! Som tur var hade hon också kollat bland sina vänner, om det fanns någon som skulle kunna hoppa in i hennes ställe hos oss. Så vi sitter inte helt i sjön =) Eftermiddagen försvann i ett huj eftersom det var 3:e träffen på föräldrautbildningen. Jobbade lite på kvällen efter, men vid halv åtta gick ögonen i kors på mig. Så det var bättre att lägga ner för dagen än att behöva göra om en massa idag ;)

Idag onsdag jobb, jobb, jobb, alla farsdagsordrarna är på väg till kunderna. Men jag har knappt suttit på hela dagen... det känns i gravidkroppen kan jag säga... Just nu häller jag upp vatten i bubbelbadkaret i hopp om att ett masserande bad kommer göra susen.

Imorgon väntar ett besök hos tandis och sen ska vi fika med Tinas rekrytering till julhandelshjälp. Håller tummarna för att det känns rätt... Sen är det fredag och då är det inbokat middag med mamma, pappa, Ida och Jesper. En "snart är det jul och snart går Ida på mammaledighet"smiddag. Mamma och pappa stannar sen över till lördagen. Ja, ni förstår ju själva att det här inte är en vecka när man funderar på vad man ska göra med all sin lediga tid ;)

Nä, nu får det vara slutgnält...nu ska jag leta reda på en pocketbok i bokhyllan, som jag inte läst, och krypa ner i badet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)