söndag 20 november 2011

Tecknade syltkakor och aktiv en bebis i magen...

Har glidit från sittande till liggande i soffan. Men så  kan man väll få göra en södagsmorgon? Känner mig ändå rätt pigg speciellt om man jämför med igår. Lilla E hade nått nytt för sig i magen. Det började i fredags då hon var super aktiv. Jag tror att hon gick från sitt favoläge som(om vi har känt rätt) varit att ha huvudet lite till höger strax under revbenen och ha benen åt vänster till att lägga sig tvärt om och dessutom med ryggen utåt och armar och ben sparkandes och knuffandes mot tarmar och vad det nu är som finns där "bakom" magen. Stundtals tryckte hon ut ryggen allt vad hon hade, så jag nästan tappade andan. Men idag verkar hon ha snott runt lite så hon ligger med ryggen mer inåt. Gårdagens positiva, var att jag nästan inte hade nått ont i fogarna.. kan ju knappt minnas när det hände senast =)

Dagens bild är några tecknade syltkakor. Fast inte vilka syltkakor som helst de här är "sydda" i velour. (det ser ni väll ;)). Jag har fixat med Emmas mönster nummer två. Så vilken dag som helt kommer det komma upp mönster med beskrivning på hur man syr Emmas syltkakor i velour.  LÄNK till inlägg med bild på kakorna tillsammans med bulle, rulltårta och biskvi i velour =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)