lördag 5 november 2011

Gravidkudde, Stödstrumpor, Vetekudde m.m

Vilken härligt slapp lördag jag har haft. Jag passar på nu så fort det finns tid att bara vara och ta det lugnt. För jag vet att det blir mindre av den varan när julhandeln verkligen sätter fart. Det finns som bekant både för och nackdelar med att vara egen företagare.

Nu har jag precis vaknat efter att "ska bara vila lite" blivit sovit som en död i 2 timmar. Bakom ryggen i sängen har jag lagt min gravidkudde som en korv runt mig och på den 2 vanliga kuddar. Skönt =)

Det fick mig att fundera på saker jag använder nu, som gravid, som jag inte har använt tidigare, eller som jag använder på nys sätt. Så här kommer mina 3 favorit preggosaker.

För det första trodde jag inte att jag skulle kunna älska en avlång, prasslig, korv fylld med små kulor. Men det gör jag. Kan knappt tänka mig att sova utan min Graviditetskudde. Den är som jag skrev ovan även bra som ryggstöd. Det är som en liten avlång sacosäck uniefär. Man hittar dem hos de flesta gravidbutiker.

Nummer två måste ju vara stödstrumpor. Visste knappt vad det var för en månad sedan. Nu använder jag dem flitigt. De är toppen sköna de dagar jag står mycket på jobbet. Blir faktiskt inte alls så trött i benen som utan. Dessutom är det hur skönt som helt när man kommer hem och kan ta av sig dem ;)

Sist men inte minst. Vetekudden. Man kan ju tro att jag är storanvändare av vetevärmare, eftersom jag syr och säljer dem på Emmagjort.se, men ska jag vara ärlig är jag periodare när det gäller vetekuddar. Använder dem mest kalla på sommaren som svalka eller när jag har haft ont i nacken/axeln. Däremellan blir det sällan att jag bara värmer en för att det är så skönt med värmen. Men sen mina fogar började bråka, kände ju av dem redan in vecka 11, så har jag börjat "missbruka" mina vetevärmare. Japp, jag har flera, har till och med en jag använder på kontoret. En vetekudde i svanken, kan vara skillnaden mellan gråta av smärta när man ska till köket eller att ta en sväng på stan. Jag har använt kudde på framsidan också, de dagar som det känns som om man har cyklat herrcykel ner i ett dike, och det fungerar det med. Så jag kan erkänna att jag är nyfrälst =)

Eftersom jag nu själv använder mina kuddar så mycket och verkligen tycker att det gör skillnad känns det extra kul att lotta ut en vetekudde /vetevärmare till någon av er läsare =) Länk till tävlingen som avslutas på söndag kväll.

Nä, om man skulle sätta lite fart och se om det kan bli middag snart.. börjar kurra bredvid lilla E ;)

1 kommentar:

  1. sv: Åh vetekudde skulle jag behöva. Måste nog införskaffa en. :))

    Ja en månad kvar, iih vad jag längtar :D

    SvaraRadera

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)