måndag 7 november 2011

Stickad lila kofta

Ju tjockare jag blir desto svårare att hitta nått som passar i garderoben blir det. Nästan alla normal långa tröjor är nu på tok för korta. Det är då man börjar rota längst in i garderoben. Idag sträckte jag in handen så långt jag kunde bland mina stickade tröjor och hittade den här bortglömda lila koftan =)

När jag stickade den för sisådär 5 år sedan tror jag att jag stickade fel i början. Så egentligen skulle det vara fler "bitar" i stjärnan på ryggen. Men jag upptäckte det väldigt sent och antalet maskor stämde så jag bestämde mig för att fortsätta. Det kan till och med vara så att jag hade stickat klart när jag insåg mitt misstag jag mins faktiskt inte riktigt. Problemet med tröjan var att den var lite för stor för mig. Det gjorde att den hela tiden hasade ner på axlarna och såg oformlig ut. Nu när jag redan från början är lite större än då, plus att jag är gravidrund blev det en helt annan grej =) Innan idag tror jag att jag max använt den 3 gånger. Jag vet inte hur många gånger jag har tänkt repa upp den.. idag är jag glad att jag lät bli.



Mönster och garn kom från Garnstudion och Drops jag kommer tyvärr inte ihåg vad det var för garn mer än att det ena är alpackaull och det andra är ett lite glansigt garn (koftan är stickad med dubbla trådar). Så koftan är både mjuk, varm och lite glansig, samtidigt som den är lite luddig. Skööön =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)