måndag 17 oktober 2011

Lite trädgårdspyssel

Så var helgen över. Det gick i ett huj =) I söndags var mamma och pappa här. Jag och mamma hade flera små projekt vi ville hinna med. Bland annat hade hon med sig ljung till våra blomlådor som hon planterade åt oss, så jag skulle slippa gegga med jord (det finns ju läskiga bakterier i jord, som inte är bra när man är gravid). Det blev så himla fint =)

Vi har en tuja som växer och frodas precis vid ytterdörren. Nu när hösten är här är tujan nästan alltid blöt. Så varje gång vi går in och ut blir vi lite blöta. Så medan mamma planterade ljung tog jag fram stora sekatören och klippte bort några grenar. Grenarna fick mamma att klä kransar till sina dörrar med. Det blir ju så himla fint. Så nu är det bara lite dekorationer och band kvar så är kransen klar för dörren hemma hos mamma och pappa. =)

När jag stod där med armarna in i busken började det klia nått så vansinnigt på händerna och en bit upp på armarna. Vet inte vad det var, men det försvann, som tur var, när jag tvättade mig. Tujan försökte väll försvara sig ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)