måndag 24 oktober 2011

Nya kängor och förkylning

I helgen var jag och Älskling och shoppade. Eller om man ska vara ärlig så var det jag som shoppade och han som betalade. Men det är ju för att han har de fina korten i vår familj. Jag är på tok för impulsiv / glömsk för att våga bära runt på "låtsaspengar".

Nåja, jag hittade ett par mammajeans på H&M och ett par kängor på Din sko. Trotts att alla andra också verkade tycka att lördagen var en perfekt shoppingdag gick det rätt fort. Jag hade ju en någorlunda klar bild av vad det var jag var ute efter ;) En sko/känga/stövlett som jag kan ha till både byxor och kjol, MEN, som INTE har hög klack, hahaha. Det känns inte så fräsigt att glida runt i joggingskor bara för att de är de ända skor man äger som inte har klackar som får fogarna i bäckenet att knaka. Så nu är jag stolt ägare av kängorna här nedan. Ett extra + är att de har dragkedja på insidan. Vilken himla lyx när det ibland känns som om det är flera mil ner till fötterna. Det har ju hänt att Älskling har fått knyta mina skor, under graviditeten, för att jag t.ex har ätit för mycket och inte riktigt nått ner.

Tyvärr verkar det som om jag snappade upp någon bacill i förra veckan också. Efter att ha shoppat var jag helt slut, så det fick bli en liten tupplur. Så här i efterhand kanske jag skulle hoppat över den. För när jag vaknade hade jag rejält ont i halsen och vänstra örat =(

Så idag är jag hemma och sjuk. Katterna tittar skeptiskt på mig när jag kommer glidande i mina raggsockor omringad av ett moln av vitlökslukt. Nix, jag har inte ätit vitlök jag har det i bomullstussar i öronen =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)