torsdag 13 oktober 2011

Orkidé knop och blomma

De här två bilderna är tagna med 1,5 veckas mellanrum. Tänk att det döljer sig en så vacker blomma i den lilla knoppen =) Med risk att låta tjatig så är jag återigen lite stolt över att jag får orkidéerna i köket att överleva. Det var den här orkidén vi fick när vi gifte oss, så vi har ju haft den i över 3 år nu =) Den här trodde jag inte jag skulle få se blommor på på länge när den tappade sin sista torra blomma för ca 2 månader sedan. Men nu har den två stänglar med knoppar på. Så det här var bara första av många blommor som kommer slå ut i höst =) 
Ni har väll inte missat att jag har en tävling på bloggen den här veckan? Fin fina glasunderlägg med katter i akvarell och stickade kattleksaker ligger i potten. Länk till tävlingen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det skulle vara kul om du ville lämna en kommentar :)
Ha en härlig dag :)